9 Şubat 2015 Pazartesi

İşinizin Apoleti : Kartvizit



Kartvizitler, "Aman canım dört kenarlı, üzerinde üç beş yazı olacak, bir de mail adresi, tamam" diyerek geçilmemesi gereken ve hatta özellikle dikkat edilmesi gereken çok önemli bir nokta. Bir yer de işinize de ne kadar önem verdiğinizin de aynası denilebilir.

Kartvizitler iş dünyasında  bir nevi sizi temsil etmektedir. Ne kadar özenli ve işinize uygun bir tasarım ile hazırlanmışsa, öne çıkma ve rakiplerinizden sıyrılma olasılığınız da o kadar fazla olacaktır.

Kullandığınız veya kullanmayı düşündüğünüz renkler ve tüm bunların kurumsal kimliğinizle bir ahenk içerisinde olmasına dikkat edilmiş olması da diğer önemli özelliklerin başında gelmektedir.

Kartvizit, ilk olarak 1850'li yıllarda Avrupa'da kullanılmaya başlandı, 19. yy sonlarına doğru gelinirken Osmanlı Devleti topraklarında da kendisine hayat bulmaya başladı. Yani aslında, hiç de azımsanmayacak bir değeri olduğunu söyleyebiliriz. Dünya üzerinde birçok medeniyet kuruldu, etkisini kaybetti fakat bir şekilde onların kültürleri ve hatta onlardan sonra, yıkılan medeniyetleri üzerinde kurulan diğer medeniyetlerin kültürleri ile beraber yaşamaya devam ettiler.

Dünya üzerinde bu kadar kültür çeşitliliği varken, kartvizit vermenin de kültürden kültüre değiştiğini söyleyebiliriz. Dolayısıyla yurtdışına çıkmadan önce, bu ufak ancak önemli noktalara şöyle bir göz atmanızda fayda var. İnsanların kültürlerine dokunmak, onlarla aranızda daha sıkı bağlar kurulmasına neden olacaktır.

Bu küçük dipnotumuzun ardından gelelim, kartvizitlerin nasıl olması gerektiğine.. Kartvizitleriniz koyu renkte olduğu zaman (özellikle siyah bir zemin tercih ettiyseniz) üzerine not alınması ve/veya not alınan bu yazıların okunması bir hayli güç olacaktır.  Dolayısıyla işi uzmanına bırakmak bu noktada en doğru tercih olacaktır. Çalıştığınız grafik tasarımcınızın sözüne itimat etmeniz aslında daha doğru bir yol olacaktır. Zevkleriniz uyuşmayabilir ancak bir tasarımcının gözüne bu noktada inanmalısınız. Hiç olmadı, hem sizin hem de kendisinin çıkaracağı birkaç örneği kendisinden rica edebilirsiniz. En azından, hiç değilse iki kartvizit arasındaki farkı ve nasıl olacağını aksi gözünüzün önündeyken daha iyi çözümleyebilirsiniz.

Koyu renkleri seviyor ve tercih ediyor olabilirsiniz. Ancak bu baskın renkleri kartvizit zemininde uygulamak yerine, fontların üzerinde hayata geçirmeniz daha uygun olacaktır. Logonuzun yeri  tasarım ve kartvizitinizin büyüklüğüne göre farklılık gösterebilir.  İlla logo ortada kocaman duracak diye bir kaide bulunmadığının da altını şöyle bir çizelim.

Şu ana kadar ülkemiz sınırları içerisinde çok yaratıcı kartvizitlere rastladığımı ve hayran kaldığımı söylemem pek doğru olmayacaktır. Yahut varsa da, henüz denk gelmedim; bununla beraber denk gelmeyi de çok isterim.

İyi ve yaratıcı bir şekilde tasarlanmış bir kartvizit işinizin büyümesini sağlamaz ancak bu konuda size yardımcı olabilir. Yurtdışında her işi özellikle anlatan ve bir o kadar da yaratıcı kartvizit örneklerinin birkaçıyla sizleri şimdi başbaşa  bırakıyorum.

Aslında bu kartvizitlere bu kadar emek verilmiş olmasının ardında başka bir neden daha yatıyor. İşini sevmek ve en önemlisi ona saygı duymak. Yaptığınız işi asla küçümsemeyin.

Yoga Antrenörü için en yaratıcı kartvizitlerden biri;



Peyni Rendesi deyip geçmeyin,



Aslında daha başka bu kadar iyi anlatılabilir miydi?Boşanma Avukatı'nın iş kartı,





Daha fazla göz gezdirmek ve fikir edinmek ister iseniz, aşağıda paylaştığım bu şahane linke tıklayarak diğer yaratıcı ve yapılan işlerle örtüşen kartvizitlere de uzun uzadıya göz atabilirsiniz. :)
http://www.architecturendesign.net/29-of-the-most-creative-business-cards-ever/

Sınırlarınızı kaldırın. Bırakın yaratıcılığınız sazı eline alsın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder